Soonsite.deSoonsite.de
    Wat is heet

    Freelance opdrachten vinden

    January 22, 2023

    Waarom online platform opzetten?

    January 22, 2023

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    January 22, 2023

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    Facebook Twitter Instagram
    Monday, January 30
    Soonsite.deSoonsite.de
    Facebook Twitter Instagram
    • Home
    • Mobiele
    • Automatiserings
    • Lokale
    • B2C
    • B2B
    Soonsite.deSoonsite.de
    B2B-marketing

    4 veelvoorkomende problemen die marketeers en data-analisten samen kunnen oplossen

    DjangoBy DjangoDecember 2, 2021Updated:November 20, 2022No Comments5 Mins Read
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Marketeers en data-analisten zien de wereld op heel verschillende manieren. Omdat ze vaak samen aan hetzelfde project werken, kan dit voor veel problemen zorgen. Door de steeds complexere aard van marketing en de groeiende behoefte aan datagedreven inzichten, moeten ze echter plekken vinden om samen te werken.

    “Omdat ze uit verschillende werelden komen, kunnen er kopstoten en frustratie zijn”, zegt Steve Petersen, marketingtechnologiemanager voor abonnementsbeheerplatform Zuora, op de MarTech-conferentie.

    Hier zijn vier veelvoorkomende marketinguitdagingen waarbij marketeers en data-analisten elkaar kunnen helpen.

    Graaf dieper: Marketinganalyse: wat is het?

    Mediafragmentatie en een toenemend aantal kanalen

    Het complexe media-ecosysteem dwingt marketeers om campagnes uit te voeren op een steeds groter aantal kanalen, waaronder vele soorten sociale media, streaming video, retailmedianetwerken, e-mail en meer. Niet alleen moeten marketeers verschillende advertenties op elk van deze testen, ze moeten ook weten hoe de kanalen elkaar beïnvloeden.

    Dat is waar marketeers de methoden en inzichten van analisten nodig hebben. Anders is het onmogelijk om elke inspanning in de juiste context te plaatsen en te weten hoe de campagne in het algemeen presteert.

    “Soms is het heel moeilijk om één ding te isoleren en erachter te komen hoe het werkt”, zegt Peterson. “Dus in plaats van te proberen uit te vinden hoe we één factor kunnen isoleren, probeer een goed geïnformeerde kijk te hebben en samen te werken met uw data-analisten.”

    Marketeers kunnen de kloof met analisten overbruggen door jaar-op-jaar vergelijkingen te bekijken of door samen campagneprestaties te meten.

    Externe factoren die van invloed zijn op marketingprogramma’s

    Niet alleen marketingfuncties gebruiken steeds meer kanalen. Er zijn ook externe factoren die van invloed kunnen zijn op marketingcampagnes en op de hele organisatie.

    Zoals we allemaal weten, hebben de pandemie en andere grote gebeurtenissen de afgelopen twee jaar het consumentengedrag radicaal veranderd. Marketeers kunnen vergeten of niet weten hoe ze rekening moeten houden met de impact die dit heeft op campagnes.

    “We komen situaties tegen waarin [marketers] vergeet rekening te houden met externe factoren die van invloed kunnen zijn geweest op hun prestatie-KPI’s”, zegt Arti Munshi, senior marktonderzoekmanager voor National University.

    Munshi deelde het voorbeeld van een sportief goed bedrijf dat wordt beïnvloed door de Olympische Spelen. Bij het vergelijken van prestatiecijfers van jaar tot jaar, moeten ze rekening houden met wat er gebeurt in de jaren dat de spellen plaatsvinden. Ook, terwijl de zomer- en winterspelen meestal twee jaar uit elkaar worden gehouden, duwde de pandemie ze naar opeenvolgende jaren.

    “In een periode waarin de Olympische Spelen niet plaatsvonden, zullen marketeers beslist geen appels-tot-appels vergelijken en de gegevens verkeerd interpreteren”, zegt Munshi.

    Dit zou kunnen leiden tot valse verwachtingen voor toekomstige niet-Olympische jaren, voegde ze eraan toe.

    Context toevoegen aan marketinginitiatieven

    Marketeers en data-analisten moeten constant in gesprek zijn over de gegevens die nodig zijn om marketingcampagnes kracht bij te zetten. Ze moeten niet alleen zoeken naar het ‘wat’ van data-inzichten, maar ook naar het ‘waarom’ dat deze initiatieven drijft.

    “Ik zou alleen zeggen dat geen enkele hoeveelheid informatie te veel informatie is, uit persoonlijke ervaring”, zei Munshi. “Als we in de context van het verzoek kunnen komen, het ‘waarom’ van het probleem dat we vanaf het begin proberen op te lossen, dan zijn er uren aan analistenwerk die u in eerste instantie kunt besparen door gewoon duidelijk te definiëren die probleemstelling.”

    Als teams in een silo zitten, wordt het moeilijker om de juiste antwoorden te bedenken.

    “Soms stroomt de informatie niet gelijkmatig over alle teams”, zegt Peterson. “En dus kan een marketeer de analist een vraag komen stellen, en de analist kan een antwoord geven dat misschien niet bevredigend is, maar de analist weet misschien niet dat [the question originally came from] uw verkoopteam.”

    Door beperkingen heen werken

    Terwijl het marketinglandschap blijft veranderen, zijn er nieuwe beperkingen die een korte tijd geleden misschien niet relevant waren.

    Er kunnen bijvoorbeeld nieuwe privacyregels zijn die richting geven aan hoe een organisatie gegevens kan verkrijgen of gebruiken. Dit betekent dat marketeers en data-analisten op één lijn moeten zitten over de dataproblemen die ze proberen op te lossen.

    “We hebben nu beperkingen op bepaalde datapunten die we eerder niet hadden”, zegt Munshi. “Het maakt het een uitdaging voor marketeers in deze cookieloze omgeving om hun consumenten te bereiken op een groot aantal platforms. Als gevolg hiervan hebben analisten nu de taak om persona’s te bouwen of hun klanten te blijven targeten met hetzelfde nauwkeurigheidsniveau als in het verleden.”

    Ze voegde eraan toe: “Dit betekent niet dat dit het einde van dit alles is. We kunnen zeker samenwerken, zowel de analist als de marketeer, om tot een oplossing te komen.”

    Graaf dieper: Waarom marketeers om de privacy van consumenten moeten geven.

    Chris Wood kan bogen op meer dan 15 jaar verslaggevingservaring als B2B-redacteur en journalist. Bij DMN was hij associate editor en bood hij originele analyses van het evoluerende marketingtechnologielandschap. Hij heeft leiders op het gebied van technologie en beleid geïnterviewd, van Canva-CEO Melanie Perkins tot voormalig Cisco-CEO John Chambers en Vivek Kundra, door Barack Obama aangesteld als de eerste federale CIO van het land. Hij is vooral geïnteresseerd in hoe nieuwe technologieën, waaronder voice en blockchain, de marketingwereld zoals wij die kennen, ontwrichten. In 2019 modereerde hij een panel over “innovatietheater” bij Fintech Inn, in Vilnius. Naast zijn op marketing gerichte rapportage in branchegerelateerde vakgebieden zoals Robotics Trends, Modern Brewery Age en AdNation News, heeft Wood ook geschreven voor KIRKUS en draagt ​​hij fictie, kritiek en poëzie bij aan verschillende toonaangevende boekblogs. Hij studeerde Engels aan de Fairfield University en werd geboren in Springfield, Massachusetts. Hij woont in New York.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleVoeg videomarketing toe aan uw serviceaanbod |Vendasta
    Next Article Hoe te concurreren met Amazon in betaald zoeken
    Django
    • Website

    Related Posts

    Gegevens identificeren en ordenen met een nieuw CDP

    January 6, 2022

    Het is tijd om uw online ervaring te moderniseren

    November 5, 2021
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Top Nieuws

    Freelance opdrachten vinden

    Werk January 22, 2023

    Als freelancer is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je constant freelance opdrachten hebt. Dit komt…

    Waarom online platform opzetten?

    Online marketing January 22, 2023

    Je ziet het steeds meer bedrijven doen, een online platform opzetten. Ze zijn er in allerlei…

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    Lokale marketing January 22, 2023

    Reclame maken voor je bedrijf is een zeer belangrijk onderdeel wanneer je ondernemer bent. Het…

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    Over ons
    Over ons

    “Vertel de waarheid, maar maak de waarheid fascinerend. Je weet dat je mensen niet kunt vervelen om je product te kopen, je kunt ze alleen interesseren om het te kopen.”

    Facebook Twitter Instagram Pinterest YouTube
    Archieven
    • January 2023
    • January 2022
    • December 2021
    • November 2021
    • October 2021
    Laatste bericht

    Freelance opdrachten vinden

    January 22, 2023

    Waarom online platform opzetten?

    January 22, 2023

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    January 22, 2023
    2022 © Soonsite.be Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.