Soonsite.deSoonsite.de
    Wat is heet

    Freelance opdrachten vinden

    January 22, 2023

    Waarom online platform opzetten?

    January 22, 2023

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    January 22, 2023

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    Facebook Twitter Instagram
    Monday, January 30
    Soonsite.deSoonsite.de
    Facebook Twitter Instagram
    • Home
    • Mobiele
    • Automatiserings
    • Lokale
    • B2C
    • B2B
    Soonsite.deSoonsite.de
    B2C-marketing

    Hoe te concurreren met Amazon in betaald zoeken

    DjangoBy DjangoDecember 3, 2021Updated:November 20, 2022No Comments3 Mins Read
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Amazon domineert de handel. De advertentie-inkomsten van het bedrijf stegen met 18% in het tweede kwartaal van ’22, sneller dan die van Meta, Snap en Twitter, die allemaal werden geschaad door de terugval in advertentie-uitgaven. Vandaag legt Amazon vast 41% van de e-commerceverkoop, en volgens onze laatste Consumer Energy and Retail Pulse Survey vertrouwt 66% van de Amerikaanse consumenten op Amazon om online producten te onderzoeken. Vanwege zijn dominantie is concurreren met Amazon in de Google Ads-veiling een unieke uitdaging. Amazon heeft diepere zakken dan bijna elke concurrent, dus het is overbiedt merken in de Google Ads-veiling voor bijna elke productcategorie, wat het vertoningspercentage ten goede komt recordhoogtes bereiken. In tegenstelling tot andere retailers, tolereert Amazon geen schapstrategieën, waardoor merken kunnen onderhandelen over biedingen met retailers die hun producten distribueren, zodat retailers de vertoningsaandelen van merken niet uithollen.

    Hoewel concurreren met Amazon in de Google Ads-veiling soms hopeloos lijkt, kunnen vindingrijke marketeers Amazon verslaan met behulp van deze vier strategieën:

    • Houd rekening met seizoensinvloeden. Vergeet niet dat de dominantie van Amazon seizoensgebonden is. De biedingen van Amazon pieken elk jaar rond Prime Day, Black Friday en Cyber ​​Monday. Geef tijdens deze periodes niet te veel uit. Reageer in plaats daarvan op seizoenspieken door de uitgaven te richten op producten met een hoge marge en op minder concurrerende long-tail-zoekwoorden, met name zoekwoorden van 3 tot 5 woorden, die wijzen op een sterke koopintentie.
    • Profiteer van de schaal van Amazon. De enorme schaal van Amazon geeft het een voordeel, maar beperkt ook zijn wendbaarheid. Om Amazon te overtreffen, moeten marketeers de betaalde zoekstrategieën snel aanpassen en rigoureuze, altijd actieve creatieve tests omarmen om te leren hoe elke variabele in hun advertenties presteert. Wijs bovendien inhoud toe aan zoekopdrachten om betere prestaties te reverse-engineeren. Ontdek bijvoorbeeld welke zoekopdrachten resulteren in video’s en test creatieve variabelen in hun video’s om ervoor te zorgen dat hun meest boeiende inhoud wordt weergegeven op de pagina met zoekresultaten voor zoekmachines (SERP). Dergelijke engineering elimineert giswerk, willekeurige besluitvorming en risico’s.
    • Benadruk de onderscheidende waarden van uw merk. Naarmate e-commerce alomtegenwoordig wordt, gaan de verkoopproposities van veel merken verloren in een zee van gelijkheid. Maar volgens onze Consumer Trust Imperative Survey, 2022, beschouwen ongeveer vier op de tien Amerikaanse consumenten merken die hun waarden uitdrukken als betrouwbaarder, en bijna de helft wil meer te weten komen over de waarden van een merk. Daarom moeten marketeers, in plaats van de nadruk te leggen op prijs of gemak, de unieke verkoopproposities van Amazon, de onderscheidende waarden van hun merk via advertenties overbrengen. Om hun merken verder af te stemmen op consumenten, koppelt u consumenten aan recensiesites zoals Trustpilot of G2, die overigens afschrikken om op Amazon’s recensies te vertrouwen.
    • Segmenteer doelgroepen op basis van loyaliteit. Marketeers moeten doelgroepen definiëren op basis van hun mate van loyaliteit om effectiever budgetten in te stellen. Zeer loyale, terugkerende klanten zullen bijvoorbeeld eerder organisch zoeken naar een bepaald merk in plaats van voortdurend opnieuw te ontdekken. Voor die doelgroepen: minimaliseer de uitgaven aan merkzoekwoorden om te voorkomen dat betaald zoeken de effectiviteit van SEO kannibaliseert. Richt de uitgaven op doelgroepen die het meest vatbaar zijn voor Amazon – doelgroepen die bestaan ​​uit consumenten die bereid zijn goedkopere merken te testen als hun favoriete keuze niet beschikbaar is – met inhoud die de onderscheidende waarden van uw merk overbrengt.

    Als je meer wilt weten, klik dan hier om een ​​begeleidingssessie of adviesgesprek met mij op te zetten. Blijf daarnaast op de hoogte van nieuw onderzoek over hoe u de SEO-volwassenheid van uw organisatie kunt vergroten en hoe u holistische zoekmarketing kunt implementeren.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous Article4 veelvoorkomende problemen die marketeers en data-analisten samen kunnen oplossen
    Next Article Wat is lokale marketingautomatisering? 7 veelgestelde vragen beantwoord
    Django
    • Website

    Related Posts

    Bereid u voor op het B2B-marketingbureau Gold Rush

    November 4, 2021
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Top Nieuws

    Freelance opdrachten vinden

    Werk January 22, 2023

    Als freelancer is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je constant freelance opdrachten hebt. Dit komt…

    Waarom online platform opzetten?

    Online marketing January 22, 2023

    Je ziet het steeds meer bedrijven doen, een online platform opzetten. Ze zijn er in allerlei…

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    Lokale marketing January 22, 2023

    Reclame maken voor je bedrijf is een zeer belangrijk onderdeel wanneer je ondernemer bent. Het…

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    Over ons
    Over ons

    “Vertel de waarheid, maar maak de waarheid fascinerend. Je weet dat je mensen niet kunt vervelen om je product te kopen, je kunt ze alleen interesseren om het te kopen.”

    Facebook Twitter Instagram Pinterest YouTube
    Archieven
    • January 2023
    • January 2022
    • December 2021
    • November 2021
    • October 2021
    Laatste bericht

    Freelance opdrachten vinden

    January 22, 2023

    Waarom online platform opzetten?

    January 22, 2023

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    January 22, 2023
    2022 © Soonsite.be Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.