Soonsite.deSoonsite.de
    Wat is heet

    Freelance opdrachten vinden

    January 22, 2023

    Waarom online platform opzetten?

    January 22, 2023

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    January 22, 2023

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    Facebook Twitter Instagram
    Monday, January 30
    Soonsite.deSoonsite.de
    Facebook Twitter Instagram
    • Home
    • Mobiele
    • Automatiserings
    • Lokale
    • B2C
    • B2B
    Soonsite.deSoonsite.de
    Mobiele marketing

    Beta testing iOS 15 and iCloud+ Private Relay

    DjangoBy DjangoOctober 2, 2021Updated:November 20, 2022No Comments4 Mins Read
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

     

    Bron: Appel

    Toen Apple in juni iOS 15 aankondigde op WWDC, wekten ze behoorlijk wat enthousiasme op met de nieuwste privacy-updates (een voorspelbaar patroon van de afgelopen jaren). “Geen IP-adres meer in Safari” leek de grote afhaalmaaltijd. Nu we dichter bij de release van iOS 15 in september komen, worden sommige details duidelijker. Met behulp van de openbare bètaversie van iOS 15 kon ik een aantal van deze nieuwe mogelijkheden uitproberen. Dit is wat ik heb gevonden.

    Safari zal IP-adressen voor “Trackers” verbergen, of je nu iCloud+ hebt of niet in iOS 15

    In de instellingen voor Safari zijn er drie opties om je IP-adres te verbergen:

    • Volgers en websites
    • Alleen trackers
    • Uit

    De standaardinstelling is ‘Alleen trackers’ en hiervoor is geen abonnement op iCloud+ vereist om te gebruiken. Als u ‘Trackers en websites’ kiest, wordt u gevraagd om u te abonneren op iCloud+ en Private Relay in te schakelen. Hoewel het hier niet specificeert wat een tracker is, kan ik alleen maar aannemen dat het hetzelfde on-device machine learning-algoritme zal gebruiken dat wordt gebruikt door Intelligente volgbeveiliging (ITP) sinds 2017.

    Er zijn twee instellingen voor IP-adreslocatie met privérelay

    Wanneer iCloud+ Private Relay actief is, zijn er twee instellingen voor IP-adreslocatie:

    • Algemene locatie behouden
    • Gebruik land en tijdzone

    Ik geloof dat de eerste optie gedetailleerder bedoeld is, en de tweede optie is veel breder. Helaas waren deze opties niet volledig operationeel in de bètatest die ik heb uitgevoerd. Zelfs toen ik “Algemene locatie behouden” koos (de standaard), gaf Private Relay me een IP-adres in El Cajon, CA, wat vrij ver verwijderd is van mijn werkelijke locatie in Seattle, WA. Ik verwacht volledig dat dit zal veranderen wanneer iOS 15 wordt uitgebracht.

    TUNE Postback Tracking werkt nog steeds via privérelay

    Hoewel ik niet had verwacht dat Private Relay enig effect zou hebben op onze postback-tracking, Ik heb het voor de zekerheid getest. Ik klikte op een TUNE-trackinglink met Private Relay ingeschakeld en activeerde vervolgens een conversie door een bevestigingspagina te bezoeken. De transactie-ID is normaal doorgegeven en de conversie is gestart.

    Aangezien tracking aan de serverzijde niet afhankelijk is van een cookie of het IP-adres van de gebruiker, zou Private Relay geen problemen moeten veroorzaken voor uw aanbiedingen met behulp van postbacks.

    Berichten rond AppTracking Transparantie blijft frustrerend

    Verschillende bewoordingen in de tracking-instellingen zijn veranderd met iOS 15, en het benadrukt het grote verschil tussen Apple’s beschrijving van hun eigen tracking-praktijken en de AppTrackingTransparency (ATT)-prompt voor alle andere ontwikkelaars.

    Een voorbeeld van hoe de berichten van Apple rond gepersonaliseerde advertenties verschillen tussen hun eigen praktijken en die van externe ontwikkelaars in iOS 15.

    Zoals je hierboven kunt zien, in Apple’s eigen prompt, framen ze gepersonaliseerde advertenties duidelijk als een goede zaak. Bovendien benadrukken ze het feit dat ze zich afmelden voor gepersonaliseerde advertenties vermindert niet het aantal advertenties dat u ontvangt. Ik denk dat dit een van de grootste misvattingen over ATT is: de gemiddelde consument gelooft waarschijnlijk dat het uitschakelen van tracking het aantal advertenties zal verminderen.

    In de ATT-prompt aan de rechterkant is het verschil dag en nacht. Ze zetten het op ontwikkelaars om iets over gepersonaliseerde advertenties te vermelden (zoals DoorDash in dit voorbeeld heeft gedaan) en gebruiken agressieve anti-trackingtaal waardoor het erg slecht klinkt.

    De enige constante is verandering

    In zo’n snel evoluerende industrie is het enige waar we op kunnen rekenen dat het zal blijven veranderen. Veel bedrijven zitten gevangen in het kruisvuur tussen technische reuzen zoals Apple en hun eindeloze strijd om positie, dus we zullen ons best doen om te blijven rapporteren over de veranderingen en hun impact op partnermarketing.

    Vragen of opmerkingen over iOS 15? Laat het ons weten in de commentaarsectie hieronder of neem contact met ons op via [email protected].

    Mis nooit meer iets!

    Wil je de goederen direct in je inbox?
    Meld u aan voor onze blogsamenvattings-e-mails om op de hoogte te blijven van digitale marketing, analyse en optimalisatie.

    Bedankt voor het abonneren!

    Baanbrekende mobiele content komt naar je inbox.

    Auteur

     

    Josh Todd, VP of Product van TUNE, is een leider op het gebied van innovatief productbeheer met 12 jaar ervaring in de partnermarketingindustrie. Voordat hij bij TUNE kwam, runde Josh een vroeg op mobiel gericht affiliate netwerk, schreef hij een marketingblog en genereerde hij duizenden leads voor adverteerders via gerichte media-aankopen.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous Article7 redenen waarom gedistribueerd merkresourcebeheer ertoe doet
    Next Article De beste resellerhosting: Vendasta’s Website Pro
    Django
    • Website

    Related Posts

    Nu kan iedereen links toevoegen in Instagramverhalen

    January 5, 2022

    Waarom uw MMP geen partnermarketingplatform is

    November 6, 2021
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Top Nieuws

    Freelance opdrachten vinden

    Werk January 22, 2023

    Als freelancer is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je constant freelance opdrachten hebt. Dit komt…

    Waarom online platform opzetten?

    Online marketing January 22, 2023

    Je ziet het steeds meer bedrijven doen, een online platform opzetten. Ze zijn er in allerlei…

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    Lokale marketing January 22, 2023

    Reclame maken voor je bedrijf is een zeer belangrijk onderdeel wanneer je ondernemer bent. Het…

    Abonneren op updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    Over ons
    Over ons

    “Vertel de waarheid, maar maak de waarheid fascinerend. Je weet dat je mensen niet kunt vervelen om je product te kopen, je kunt ze alleen interesseren om het te kopen.”

    Facebook Twitter Instagram Pinterest YouTube
    Archieven
    • January 2023
    • January 2022
    • December 2021
    • November 2021
    • October 2021
    Laatste bericht

    Freelance opdrachten vinden

    January 22, 2023

    Waarom online platform opzetten?

    January 22, 2023

    Reclamebureau Roosendaal legt uit: Dit is de best werkende reclame van dit moment

    January 22, 2023
    2022 © Soonsite.be Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.